Úvod - České středohoří a Žatecko - Lovosice - LOVOSICE
Tip: zvolte region z mapy
Zobrazit celou ČR
|
Zvoleno: České středohoří a Žatecko - Lovosice - Chráněná území
|
Region |
|
Typ |
|
Obec |
|
|
|
Břeclav a Pálavské vrchy, Znojmo a Podyjí, Zlínsko a Hostýnské vrchy, Beskydy, Máchův kraj, Hradecko a Podzvičínsko, Kladské pomezí, Střední Čechy západ, Pardubicko, Chrudimsko a Hlinecko, Krušné hory a podkrušnohoří, Moravský kras a Blansko, Šumava, Slovácko a Bílé Karpaty, Lužické hory a Liberecko, Písecko, Strakonice a Táborsko |
|
|
LOVOSICE |
|
|
Město Lovosice leží v malebné labské rovině pod úpatím Českého středohoří.
Status: město Celková výměra: 1189 ha Počet obyvatel: 8.749 (k 1.1.2015) Okres: Litoměřice Nadmořská výška: 151 m n. m.
HISTORIE
První zmínka o obci pochází z roku 1143. Kníže Vladislav II. ji spolu s obcí Žernoseky věnoval strahovským premonstrátům, které povolal ze Steinfeldu. Poté se na Lovosicích vystřídala řada majitelů, mezi nimiž byl i rod Valdštejnů. Období Valdštejnů bylo pro Lovosice velice významné. Na žádost Adama z Valdštejna, dvorního komořího císaře Rudolfa II., byly v roce 1600 Lovosice povýšeny na město.
V roce 1756 proběhla u Lovosic jedna z významných bitev sedmileté války.
V 19. století dosáhlo město velkého rozmachu. Podnikatel Augustin Tschinkel zde založil továrnu na cikorku, dnešní DELI a Schwarnzenbergové zde založili cukrovar a pivovar.
Lovosice je turisticky přitažlivé díky blízkosti atraktivní oblasti Českého středohoří. Nedaleko jsou dvě významné hory – Lovoš a Milešovka. Milovníci historie najdou v okolí množství zajímavých památek, jak například klášter v Doksanech či pevnostní město Terezín.
DOSTUPNOST
Vzdálenost vzdušnou čarou: 6 km jihozápadním směrem od okresního města Litoměřice.
- Vlakem: žst. Lovosice (trať č. 090), vzdálenost z centra 1 km.
- Autobusem: autobusové nádraží Lovosice, vzdálenost z centra 1 km.
- Pěšky: modrá TZ z nádraží směr hrad Ostrý.
- Na kole: cyklotrasa č. 25
- Autem: D8, silnice č. 30 (směr Malé Žernoseky, směr Čížkovice), silnice č. 308.
|
|
|